Dünyanın en çok indirilen 5. uygulaması olan Instagram’da, makaralarınızı nasıl tanıtacağınızı bilmek, hedef kitlenizin markanıza daha fazla dikkat etmesini sağlar. Şimdiye kadar Instagram makaralarının markanıza nasıl yardımcı olabileceğini zaten öğrendiniz. Peki işletmeniz için trend olan Instagram videolarını nasıl oluşturabilirsiniz? Özellikle gerekli olan Instagram Reels izlenme oranlarınızı arttırmanızdır. Bu sayede erişilebilirlik artarken marka değerinizin de artacağı aşikardır.
Instagram Reels izlenme, yeteneklerinizi sergilemek, markanızı tanıtmak ve ürünlerinize veya hizmetlerinize daha fazla ilgi çekmek için mükemmel bir fırsat sunar. Ancak platformda dikkat çekmek için rekabet eden pek çok işletme varken, Reels’inizin öne çıkmasını ve daha fazla görüntüleme almasını sağlamak zor olabilir. Daha fazla Reel görüntüleme almanın ana nedenlerinden biri çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmaktır.
İçeriğinizi ne kadar çok kişi izlerse, onu paylaşma, Instagram profilinizi takip etme veya diğer gönderilerinizle etkileşim kurma olasılıkları da o kadar artar. Bu, kartopu etkisi yaratarak kitlenizi büyütmenize ve platformda daha büyük bir etki yaratmanıza yardımcı olabilir.
1.Instagram Reels Video Nedir, Nasıl Yapılır?
Instagram Reels, 15 ila 90 saniye arasında değişen kısa videolardır. 90 saniyeden uzun olan video içerikleri Reel olarak nitelendirilmez ve yalnızca Instagram video gönderisi olarak anılır. Her türlü içerik için kullanılan bu özellik ile izlenme ve marka değeri rahatlıkla arttırılabilir.
Kullanıcılar Reels akışlarından, Keşfet sekmesinden veya Reels sekmesinden erişebilir. Makaralar da tıpkı TikTok gibi kaydırılabilir ve kullanıcıların yeni içerik almak için yukarı kaydırmasına olanak tanır.
Makaralar, ortalama sosyal medya kaydırıcısının düşük dikkat süresi için mükemmel olduğundan ve sıklıkla son derece eğlenceli içerik sunduğundan Instagram’ın en popüler içerik formatıdır. Reels, 2021’de Facebook’a bile genişletildi. Bu sayede daha fazla kullanıcı Instagram Reels izliyor ve video editleyerek işlerinde kullanıyor. Reels, Instagram’ın en yeni içerik formatlarından biri olduğu için Instagram, Reels oluşturma ve yayınlama konusunda bu içeriği akışta daha üst sıralarda sıralayarak ve Reels’i Keşfet sekmesinde ağırlıklı olarak öne çıkararak kullanıcıları oldukça teşvik ediyor.
2.Reel Dinamikleri İlk Adım: Reel Müzik
Reels kısa sürede çok popüler oldu. Önemli bir kullanıcı kitlesine sahip olan Instagram ve Facebook’ta kullanıcıların kolaylıkla videolarını düzenleyip geniş bir kitleyle paylaşmalarına olanak tanıyor. Ek olarak, yaratıcı araçları ve düzenleme özellikleriyle yaratıcıların ilgisini çekmeyi başardı ve içeriklerini oluşturmaları ve paylaşmaları için cazip bir platform haline geldi. Trend olan bir ses klibi kullanın ve algoritma markanızı her yere yayarak sizi ödüllendirecektir. Ayrıca Instagram Reels, içerik oluşturuculara içeriklerinden para kazanma ve bir marka oluşturma fırsatı da sunuyor.Özellikle videolarınız için etkinlik arttırıcı müzik kullanmak önemlidir. Instagram Reels müzik, videolarınıza renk katmanın ve kitlenizin dikkatini çekmenin harika bir yoludur. Instagram’da müzikle Reels’in nasıl yapıldığını mı merak ediyorsunuz? Bu adımları takip edebilirsiniz;
- Reel’inizi oluştururken müzik simgesine dokununMükemmel şarkıyı arayın veya önerilerinizden birini seçinSeçtiğiniz şarkının belirli bir bölümünü çalmak için Reel’inizin sol menüsündeki albüm küçük resmine dokununVideonuz sırasında çalmak istediğiniz şarkının bölümünü seçinKayda başladığınızda şarkınız çalmaya başlayacak
Bu sayede gelişmiş ayarları da kullanarak izlenebilirlik önemli ölçüde artar. Ayrıca Instagram Reels videolarınızın sıkıcı olmasının da önüne geçmeniz söz konusudur.
3.Akımları Takip Edin
Makaralar bir Instagram Reels anlatımında harika bir konudur. İnsanlar gerçek yüzleri, sesleri, düşünceleri ve duyguları olan gerçek insanları izlemek istiyor. Örneğin, çalışanların ürün veya sektörlerindeki ve çevresindeki eğitim sorunları hakkında doğrudan kamera karşısında konuşması, tüketiciler arasında güven oluşmasına yardımcı olabilir ve sonuç olarak etkileşimli bir takipçi kitlesini teşvik edebilir.
Kullanıcılar bir markanın arkasındaki yüzlerle etkileşime girebildiklerinde markayla daha kolay ilişki kurabilirler. Makaralar, markaların kimliklerine 2 boyutlu statikten daha fazla boyut göstermelerini sağladığından, Makaraları paylaşmak bir markanın beğenilirliğini ve bilinirliğini artırabilir. Ayrıca Reels akımlarını takip ettiğinizde videolarınızın izlenme oranı ve dikkat çekiciliği de aynı oranda artacaktır. Siz de bunu etkin bir şekilde takip etmeli ve kendi hesaplarınızda uygulamalısınız. Yeni bir içerik formatıyla suları test etmek her zaman heyecan vericidir. İçerik oluşturucuların yeni yaratıcı beceriler öğrenmesine, tutkularını gerçekleştirmesine ve yeni izleyicilerle bağlantı kurmasına olanak tanır
4.Instagram Reels Paylaşım Günleri ve Saatlerini Önemseyin
Instagram Reels algoritması, genel olarak uygulama için kimlerin önüne çıkabileceğini sağlayan bir arayüzdür. Bunun en önemli sebebi paylaşım günlerini ve saatlerini kestirmektir. Instagram algoritması yalnızca içerikle nasıl etkileşim kurduğunuzu hesaba katmıyor: diğer kullanıcılarla nasıl etkileşim kurduğunuzu da izliyor. Birisi sizi takip edip isminizle mi arıyor? Gönderilerinizde birbirinizi etiketliyor musunuz? Başka bir Insta kullanıcısı açıkça en yakın arkadaşınız veya süper hayranınızsa, Instagram’ın en son videonuzu yayınlanır yayınlanmaz onlarla paylaşma olasılığı daha yüksektir.
Özetle, izleyicilerinizi güldürmek, onlara harika bir şeyler öğretmek veya sürpriz bir değişiklik veya meydan okuma sunmak için elinizden gelenin en iyisini yapın ve doğru yöne doğru ilerleyin. Bunları yaparken de Instagram Reels için en uygun gün ve saati kaçırmadan paylaşımlarınızı devam ettirin.
5.Profesyonel Çekimler Yapmaya Özen Gösterin
Artık Instagram Reels videolarının takipçilerinizi büyütmenize yardımcı olacak bir altın madeni olduğunu zaten biliyorsunuz. Kısa, eğlenceli videoların kullanıcıların dikkatini çekmenin özel bir yolu vardır; bu da markanız için çok fazla etkileşim anlamına gelebilir. Bunun için profesyonel çekimler yapmanız, izleyicilere daha çok hitap etmenize yardımcı olacaktır.
Instagram, üçüncü taraf uygulamalardan gözle görülür şekilde geri dönüştürülmeyen videolara öncelik verdiğini doğruladı; bu nedenle Reels düzenleyicisinde orijinal içerik oluşturmak, görünürlüğünüzü artırmanıza da yardımcı olabilir. Bunun için kaliteli fotoğraf ve videolar ile sağlam bir kitleye ulaşacağınız kesindir. Bilmiyorsanız, Reels’i Instagram feed’inizde paylaşmak, izlenmelerini artırmanın ve viral olma şanslarını artırmanın en iyi yollarından biridir. Instagram, düşük video kalitesine (bulanık veya düşük çözünürlük) sahip olan Instagram Reels videolarının önceliklerini kaldırdıklarını, bu nedenle videolarınızın yüksek kaliteli olmasının çok önemli olduğunu duyurdu
6.Efektler ve Sesler Kullanın
Instagram Reels oluştururken görüntü kalitesi kadar efektler ve sesler de önemli bir yere sahiptir. Bir ses kullanırken ve birkaç klipten oluşan bir Reel oluşturduğunda, klipleri şarkı sözleriyle eşleştirmeye çalışmak akıllıca olabilen yöntemler arasında yer alır. Yani eğer bir ses gülmekle ilgili bir şeyler söylüyorsa, güldüğünüz bir klip ekleyebilirsiniz. Tüm Reels’lerinizi uygulamalar ile düzenleyebilirsiniz. Böylece klipleri ritimle sıralayabilir ve kullandığınız kliplere yönelik bilinçli olabilirsiniz. Instagram Reels’ın piyasaya sürülmesinden bu yana Instagram’da daha fazla kısa video içeriğine yönelik büyük bir baskı olduğunu muhtemelen fark etmişsinizdir. Reels’ın büyümesi ve video içeriğine odaklanma, yaratıcılar için gerçekten eğlenceli bir şeye dönüştü. Instagram, yaratıcılara daha fazla içerik üretmeleri için para ödedikleri bir Reels bonus programı başlattı. Tüm bu tüyolar ile popüler akınlara dahil olabilir ve kendi izlenirliğinizi arttırarak bu işten para kazanmaya başlayabilirsiniz. Üstelik iyi bir telefon ile tüm bu adımları uygulamak oldukça kolaydır.